Cum să evoluezi folosind Google

Ți s-a întîmplat vreodată să citești o carte bună, și în această carte bună să afli despre o altă carte și mai bună, care să te conducă la cărți din ce în ce mai bune?

Și, ia spune-mi, nu-i așa că e o experiență uimitoare să observi cum toate lucrurile pe care le știi se leagă între ele și te ajută să ai o viziune de ansamblu acolo unde înainte, nu deslușeai nimic?

Hai să-ți dau un exemplu. Cu ani în urmă am avut cîteva tentative de a citi O CARTE (îți spun mai tirziu despre ce carte e vorba) dar filosof fiind, nu am putut decît să iau în derîdere lucrurile pe care le-am întîlnit acolo. Mai tîrziu însă, în procesul meu de dezvoltare personală și profesională l-am întîlnit pe Craig Valentine – Oratorul mondial în anul 1999, și pentru că mi-a plăcut atît de mult de el, am citit și am ascultat cam tot ceea ce mi-a fost în putință să prind.

Uite așa, într-una din lecțiile primite de la el, l-am descoperit pe Zig Ziglar, un om genial de care m-am îndrăgostit pe loc și cu care am trecut prin același proces. Rezultatul? L-am cunoscut pe Dale Carnegie.

Abia atunci a început adevărata poveste minunată, pentru că Dale Carnegie mi-a deschis mari porți ale învățaturii către mari oameni de succes precum: Abraham Lincoln, Andrew Carnegie, Franklin D. Roosevelt și mulți alții, care m-au condus în nicio alta parte, decît la prima CARTE, care de această dată mi s-a arătat ca un adevărat ghid al vieții. Ai ghicit! Este vorba despre Biblie.

Care e rostul acestei povești?

Rostul e acela de a scoate în evidență cîteva fapte:

1. Învățarea presupune parcurgerea unui proces îndelungat care trebuie străbătut pas cu pas.
2. Dacă simțim că un lucru nu ne atrage pe moment, îl punem deoparte și nu în coșul de gunoi, pentru că nu se știe niciodată cînd ni se va dovedi util. Altfel spus, dacă nu înțelegi ceva nu înseamnă neapărat că nu e bun.
3. Alegerile pe care le facem în mod inconștient, au consecințe pozitive sau negative asupra evoluției noastre personale și profesionale. Un lucru bun aduce cu sine alte lucruri bune și invers.

Și totuși, ce treabă are asta cu Google?

Ei, iată-ne ajunși și la subiectul nostru de astăzi. Google a implementat în motorul de căutare anumiți algoritmi care reflectă personalitatea ta.

Dacă odată vreme era o vorbă care zicea “arată-mi care sunt prietenii tăi ca să-ți spun cine ești” astăzi intră în vigoare “lasă-mă să dau search pe google-ul tău, ca să știu cine ești“.

Cum așa?

Simplu. Algoritmii pe care motorul de căutare îi folosește, merg pe principiul, “dacă asta cauți și asta îți place, apăi doar lucruri de tipul acesta îți voi oferi“.

Încearcă! Ia un prieten sau un coleg de serviciu și dați amîndoi search în același timp la același lucru, de pe dispozitivele personale. O să vedeți că uneori, rezultatele sunt extrem de diferite.

Asta înseamnă că google a devenit un profesor virtual, un ghid, un trainer care îți modifică planul lecției în funcție de nivelul tău de gîndire.

“Nasol” nu?

Desigur, atît timp cît nu ești constient de asta. Dar acum că ai citit articolul, vei știi la ce să dai search, pentru a-l ajuta pe domnul profesor Google să înțeleagă că ești pregătit pentru a avansa în acest proces de învățare.

Pentru final îmi vin în minte doua citate oarecum legate de acest subiect.

“Criticile (dar și laudele) sunt precum porumbeii de casă. Oricît de departe le-ai trimite, ele revin mereu la expeditor.” Chiar și prin intermediul Google-ului – Dale Carnegie

Și, “ești ceea ce citești” evident, puțin adaptate situației.

Tu ești mulțumit de rezultatele tale de pe Google?

Atunci lasă sexul și filmele pentru adulți, lasă metodele sigure de a agăța femei și de a cîștiga bani în timp ce dormi, lasă rețetele sigure care îți asigură succesul și începe să pui niște întrebări serioase în chenarul search, ca să te asiguri că spargi acest cerc vicios al regresului.

Hai să-ți spun un secret. Penultimul paragraf e conceput special ca să îmi permită să folosesc cuvinte ca sex, bani, succes, pentru că acestea sunt cele mai accesate cuvinte de pe net și cineva trebuie să ajungă și la acea pătură a populației pentru a o ajuta în vreun fel. Și dacă vrei să te amuzi puțin, imaginează-ți pentru o clipă expresiile de insatisfacție ale celor care caută sex și dau în schimb de un articol de dezvoltare personală și profesională. Ca o galeată cu apă rece care te trezește din somn dimineața.

Repet. Tu ești mulțumit de rezultatele pe care ți le oferă Google?

Căutare inteligentă!

Cu drag,
Ion

20130614-174100.jpg

Părerea ta contează

