Ce pot să scriu la obiectivul profesional?

Salut, știu că vă place această postare foarte mult – habar nu am ce găsiți la ea. Zilnic e citită de cel puțin 100 de persoane – și asta în ultimul an de zile. Astăzi am hotărât să-i fac un UPDATE. Am scris în paranteză lucrurile de care consider că este bine să țineți seama atunci când completați rubrica obiectivului profesional. Spor la citit și la aplicat!

Untitled

Imaginează-ți că tocmai ți-ai deschis o cofetărie și ai nevoie de un cofetar de excepție, iar eu sunt unul dintre cei o mie de candidați care au aplicat pentru acest post.

Ce anume este potrivit să scriu la obiectivul profesional pentru a te convinge că merit să fiu chemat la interviu? (Ascultă fratele meu, obiectivul nu trebuie să își aibă finalitatea aici pe pământ. A munci cu drag și spor, a fi cel mai de seamă angajat, a scoate apă din piatră seacă, nu este un obiectiv ci este doar un mijloc. Un mijloc pentru ce? Mă întrebi tu. Asta te las pe tine să afli. Eu doar te întreb: De ce vrei să muncești? Ca să te simți bine pentru că faci ceea ce știi mai bine, ca să câștigi bani cu căruța, ca să-ți ajuți familia, ca să-ți întemeiezi o familie? Vezi, răspunsurile pot fi diverse. Tu ce răspuns ai?)

(Am să-ți spun răspunsul meu. Pentru mine este mijlocul care mă ajută să mă mântuiesc. Pentru că am o anumită experiență, pentru că am trecut prin situații dificile și știu cât de greu este să faci față anumitor provocări, mă simt obligat acum să le indic și altora calea pe care eu am urmat-o sau calea pe care aș fi urmat-o dacă aș fi avut posibilitatea aceasta. Multă lume spune: Dacă aș fi știut, altfel aș fi făcut. Iată că acum tu ești la un pas de a afla câte ceva pentru a nu repeta greșelile altora.)

A să-ți dau trei opțiuni și am să te las pe tine să o alegi pe cea potrivită.

Ține minte. Tu ești șeful, eu, viitorul cofetar.

1. Îmi doresc să mă dezvolt într-o companie de renume și să acumulez suficientă experiență pentru a-mi deschide propria cofetărie. (Dacă patronul urmărește profitul și nu buna sporire a tuturor oamenilor, atunci el fiind mânat de drac în activitatea lui nu va fi interesat să te angajeze.)

2. Obiectivul meu profesional este acela de a găsi o companie care să se potrivească standardelor mele și care să își trateze angajații cu foarte mult respect. Și să îi și recompenseze pe măsură. (Bravo – aici ai pus degetul pe rană! Cel mânat de drac nu te va angaja niciodată – dacă standardele tale nu se potrivesc cu standardele lui. Desigur, sunt momente în care trebuie să mai renunțăm la anumite standarde – dar dacă acestea sunt principiile creștine după care îți guvernezi viața, atunci trebuie să ții cu dinții de ele și să nu te lași influențat de faptul că poate nu mai găsești niciun job și o să mori de foame. Dumnezeu nu-și lasă copiii să moară de foame.)

3. Urmăresc să ofer clienților noștri o experiență unică. Un motiv de încîntare, o pauză dulce și binemeritată, de care să se bucure cu familia și cu prietenii, de fiecare dată cînd ne calcă pragul. Vreau să mă pot folosi de experiența acumulată și de pasiunea mea pentru dulciuri ca să prepar cele mai gustoase prăjituri. (După cum observi, nu poți oferi clienților o experiență unică dacă nu lucrezi într-o companie care să-ți respecte principiile sau care să se ghideze după principii asemănătoare. Din nefericire, cele mai multe companii nu se ghidează după satisfacerea realelor nevoi ale clienților ci după satisfacerea falselor nevoi. Știu asta pentru că printre altele am o pregătire și o experiență oarecare de trainer în vânzări).

Știi ce vede recrutorul în cele trei situații?

1. Vreau să mă folosesc de voi. (Ăsta mă face să mă simt amenințat pentru că mie puțin îmi pasă de morală de etică, de creștinism, de legea iubirii)
2. Vreau să fiu admirat, respectat și foarte bine plătit. (Dacă nu se orientează după același set de principii, angajatorul va spune – iată că mi-am găsit fraierul!)
3. Vreau să mă folosesc de pasiunea mea pentru a face o treabă excelentă. (La fel cum am spus și mai sus, angajatorul va fi bucuros că are un prostănac care să-i aducă profit. Desigur, asta dacă el nu este un creștin autentic. P.S. și un musulman, ateu, etc. poate să fie un creștin autentic dacă își iubește semenii.)

In concluzie, obiectivul profesional trebuie să nască în mintea angajatorului următorul lucru: “Acesta este persoana de care am nevoie pentru că: pune pasiune în ceea ce face, este interesată de satisfacția clienților mei, vrea să se dezvolte în continuu pentru a face o treaba excelentă, și face totul cu plăcere.”

După ce ai scris obiectivul, pune-te în locul angajatorului și întreabă-te:Ce am de cîștigat dacă invit la interviu această persoană?”

Dacă nu ai un răspuns satisfăcător, mai gîndește-te. Rescrie obiectivul, mai lasă-l o zi la copt, și tot așa pînă cînd îi dai de cap.

Mult succes la interviu! și citește ultimile articole dacă vrei să afli cum să te apropii mai mult de trăirea autentică a vieții.

Dumnezeu să ne ajute pe toți ca să ne găsim locul în viață! Obiectivul îl știm. Mântuirea :D

Părerea ta contează

