Lectia nr. 1. Ce anume trebuie să cunoaștem pentru a deveni vînzători pricepuți?

Vino și tu la Primul Training de Vînzări pe Blog – Gratuit

Iată aici o mostră din ceea ce vei primi!

“Urmare a discutiilor noastre anterioare, cred ca profilul vanzatorului este nerelevant. “Vanzari” este un domeniu urias, iar ceea ce ai de invatat aici devine util pentru tine ca om. Profilul tau se va modifica printr-un proces continuu de invatare, adaptare etc.

Subcategoriile domeniului cer abilitati diferite, doamna sefa de magazin va fi abordata diferit fata de pensionarul sunat din call-center, iar vanzarea unui ERP va necesita o elocventa deosebita. O vanzare cu ciclu scurt va fi mai solicitanta decat una cu ciclu de luni sau ani.
Din aceste motive cred ca pentru majoritatea oamenilor exista un subdomeniu de vanzari in care ar putea face performanta.” – Narcis Carstoiu

20130606-181525.jpg

Exact! E ca în sport. Nu toată lumea alege să facă sport de performanță, pentru că din naștere (asta este viața) unii sunt avantajați alții nu pentru a face carieră în acest domeniu.

Cu toate acestea, chiar și cei care aleg sportul, nu aleg să facă orice tip de sport, ci acel tip care li se potrivește (acela care pe de o parte le place iar pentru care pe de cealaltă parte au abilitățile necesare).

Desigur, asta nu înseamnă că cei care iubesc un anumit sport nu pot să-l practice pentru că nu ar avea acele abilități necesare. În ultima vreme medicina și știința au înaintat atît de mult încît chiar și oamenii fără picioare pot participa la olimpiade. Însă domnule, numai ei știu prin ce au trecut ca să ajungă la o asemenea performanță.

Revenind la ideea inițială, continui spunînd că cei care aleg sportul, aleg doar o ramură sau două a acestuia, pentru că e dificil, ca să nu spun imposibil, să faci performanță în toate ramurile sportului.

La fel e și în vînzări. Fiecare subcategorie are regulile ei. Totuși, deosebirea de natură pozitivă dintre vînzări și sport este aceea că în vînzări, îți este la îndemînă să faci tranziția de la o subcategorie a vînzărilor la alta. Desigur, condiția fiind aceea de a-ți îmbogăți “logistica personală” astfel încît să nu te trezești că vrei să prinzi rechini cu undița din trestie, linie de 0,8 și pîine muiată.

Și nici varianta inversă nu este de bun augur.

Cînd lucram la bancă am fost pus în situația de a face acea vînzare încadrată între 2 minute și 2 ore, și deși pe atunci nu aveam în minte că există o asemenea clasificare a subcategoriilor domeniului Vînzări, intuiția îmi spunea că nu sunt pe drumul cel bun. Am mers deci la șeful meu și i-am spus “Mie îmi place să am o relație de lungă durată cu clientul. Eu am nevoie de timp pentru a-l cunoaște pe client, pentru a-i cîștiga încrederea, etc. Consider deci că vînzarea aceasta nu mi se potrivește.” Mi s-a spus că se învață din mers și am fost lăsat să alerg în continuare cu coatele goale de la o companie la alta. După scurt timp n-am mai rezistat și mi-am dat demisia.

Dacă bani nu am cîștigat, măcar am aflat că după un Training de o săptămînă, nu poți fără o bază de date, fără o imagine impecabilă, fără o abordare telefonică și directă care să fie întocmită eficient, fără un email interactiv conceput astfel încît să facă diferența dintre o firmă fantomă si una cu pretentii, fără un videoproiector de care să te folosești atunci cînd susții o prezentare în fața unui grup numeros de oameni, nu poți să faci o vînzare de 2 minute – 2 ore nici dacă stai în cap.

Că unii mai reușesc, asta e doar consecința întîmplării care face ca persoana căreia îi vinzi să fie în nevoie și să cumpere de la tine chiar și dacă ești surdo-mut.

Așadar, dacă vrei să intri în Vînzări și să faci și performanță, trebuie în primul rînd să te descoperi, să afli care sunt plusurile și minusurile tale. De îndată ce ai aflat acest lucru urmează pasul al doilea. Identificarea subcategoriilor domeniului “vînzări”.

După ce le-ai identificat vei ști exact care e subcategoria în care poți să faci performanță.

Tu ai identificat subcategoria care ți se potrivește în acest moment? Dacă nu, nu-i nimic, vino la Trainingul de Vînzări de pe Blog și împreună vom afla să deosebim aceste subcategorii și să punem la punct “logistica personală” cu ajutorul căreia să putem face fața în fiecare situație dată.

Mult succes!
Cu drag,
Ion

20130606-185116.jpg

Părerea ta contează

