Cum trebuie să arate CV-ul tău dacă nu ai experiență

20130531-235355.jpg

Obiectiv profesional

Angajatorul vrea să știe ce așteptări ai de la viața ta profesională ca să își dea seama dacă nevoile voastre se îmbină.

Așadar, după ce ai terminat de scris obiectivul profesional pune-te în locul angajatorului și întreabă-te: băiatul acesta se potrivește în compania mea?

Educație

Avînd în vedere că în general, studenții nu au experiență, este deosebit de important să scrii imediat după obiectivul profesional ce studii ai.

Este indicat să faci acest lucru pentru o perioadă de pînă la 5 ani de la absolvirea ultimei forme de învățămînt.

Dacă nu ai experiență, nu te limita la a scrie “Am absolvit facultatea X, secția C” ci subliniază lucrurile importante pe care le-ai învățat pe parcursul facultății și care au legătură directă cu cerințele jobului pentru care aplici.

Ex: dacă la cerințele jobului ai “candidatul ideal trebuie să aibă excelente abilități de muncă în echipă” scoate în evidență această abilitate scriind despre nenumăratele proiecte de echipă în care ai fost implicat pe parcursul facultății.

Și exemplele pot continua.

Experiență profesională

Acum e momentul să aduci în prim plan practica și internshipul

De ce acum și nu mai devreme?

Pentru că atît de puțini studenți fac practică, voluntariat sau muncesc în timpul facultatii, încît, atunci cînd recrutorul se uită mai întîi peste experiență uită că ai mai făcut o facultate unde te-ai și chinuit puțin.

Totul ține de perspectiva din care privești lucrurile.

Ex: Un preot fuma la locul de rugăciune cînd un coleg de-al său mirat de ceea ce vede îl întreabă: “Cum este posibil așa ceva? Eu l-am întrebat pe mai marele preot dacă pot fuma în timp ce mă rog și mi-a cerut să-mi scot din minte această idee.”

– Ei, îi răspunde celălalt, totul tine de cum pui problema. Eu de pildă l-am întrebat dacă mă pot ruga în timp ce fumez, și iată rezultatul.

Cam așa e cu prioritizarea.

Competențe/Abilități/Cursuri

Aici e potrivit să treci doar acele competențe și abilități care au o legătură directă cu cerințele jobului, cu profilul candidatului ideal.

Nu căuta pe internet o serie de abilități despre care se spune că dau bine la CV, pentru că o să dai tu rău în fața recrutorului.

Limitează-te la a scrie două, trei și asigură-te, așa cum am subliniat mai sus, că au o legătură directă cu jobul.

Ex: candidatul ideal posedă excelente abilități de comunicare

Nu e suficient să spui, “Sunt o persoană comunicativă”, vezi și tu cum sună, nu?

În schimb, poți spune “Am participat la cursurile de Public Speaking organizate de X unde mi-am îmbunătățit abilitățile de comunicare susținînd săptămânal/lunar, prezentări în fata a peste n oameni.”

Hobby-uri

Ca regulă generală, e bine de știut, la completarea unui CV sau a unei scrisori de intenție, că pe angajator nu îl intersează ce știi tu să faci sau ce îți place ție să faci, ci ce anume are el de cîștigat din ceea ce știi tu să faci și din ceea ce îți place.

Tocmai de aceea, caută mereu un job care să se potrivească profilului tău.

Chiar dacă ai mai multe hobby-uri, este important să le treci în CV doar pe acelea care au o legătură directă cu jobul.

Ex: basket – colegialitate, dinamism, cooperare.
Sah – strategie, atenție, răbdare.
Puzzle – memorie vizuală, atenție la detalii.

Cam atît pentru azi🙂

Mult succes în carieră!

Cu drag,
Ion

20130601-000419.jpg

One thought on “Cum trebuie să arate CV-ul tău dacă nu ai experiență

Părerea ta contează

