Ce trebuie să știu pentru a ajunge bun manager?

În anii 1900, atunci cînd Charles Schwab a fost întrebat “De ce te plătea Andrew Carnegie cu 1.000.000 $ pe an, adică 3000 $ pe zi?” Acesta a răspuns: “În niciun caz pentru că aș fi fost un profesionist în industria oțelului. Aveam în subordine oameni care știau mult mai multe lucruri decît mine despre această industrie. M-a plătit cu așa o sumă pentru că sunt un un profesionist atunci cînd vine vorba de abilitățile de comunicare.”

Fie că vrei să obții un job, o promovare sau o mărire de salariu, abilitățile de comunicare sunt cele care “fac toți banii”. Abilitățile de comunicare contează în proporție de 85% în astfel de situații, pe cînd abilitățile tehnice doar 15%.

Spre exemplu, un vînzător de produse IT, care e și un super tehnician, va avea mult mai puține șanse să ajungă manager față de un vînzător comunicativ. De ce? Pentru că o proporție de peste 70% din clienți nu au cunoștințe tehnice și deci, preferă să discute cu un “om normal” cum zic ei, și nu cu un “Geek” care le vorbește în limbaj codificat.

Evident, avînd o relație mai apropiată cu clienții, și satisfacîndu-i în mare măsură, vînzătorul comunicativ va fi promovat manager pentru a îi învăța și pe ceilalți vînzători cum să ofere servicii de calitate clienților.

Cum devii un expert în comunicare?

Simplu. Înscrie-te în cluburile de Public Speaking. Citește cărți de inteligență emoțională. Dacă nu ai copii fă unul și ai grijă de el (vei deveni răbdător, vei învăța să îți manageriezi emoțiile). Dacă nu crezi că e timpul acum, atunci ai putea să faci voluntariat la o casă de copii, la o grădiniță. Nu e același lucru ca acasă, dar merge și așa. Citește cărți de psihologie, sociologie, antropologie. Învață să-ți înțelegi semenii. Pune-te în locul lor.

E un proces care necesită timp și te asigur că rezultatele sunt pe măsura efortului depus!

Mult succes!

Cu drag,
Ion

20130524-141216.jpg

4 thoughts on “Ce trebuie să știu pentru a ajunge bun manager?

  1. Felicitari pentru provocare !…
    Toate cate le-ai spus sunt adevarate, insa pentru a castiga timp (cel putin un sfert de secol…) si a scoate chintesenta din psihologie, sociologie, antropologie si psihologie sociala, mai multi profesori de business au creat in anii 80, cursul de “Comportament Organizational” care face parte dintr-un EMBA sau MBA, pregatire ce contine “soft skills” pentru un manager diplomat.
    Totodata este bine de stiut ca un bun manager trebuie sa aibe in echilibru conostintele soft si hard, si asta in orice domeniu de activitate (daca are mai mult “soft” va fi superficial iar daca va avea mai mult “hard” va fi un specialist fara sa atinga nivelul de manager).
    Pentru cunostintele minime de “hard skills” ale unui Bun Manager din orice domeniu de business, exista un curs la ASEBUSS care se numeste PIPC (“Program pentru Imbunatatirea Performantelor Companiilor”).
    Deci formula completa o da ASEBUSS si este: EMBA/MBA + PIPC = Manager Bun

    • Mulțumesc frumos pentru apreciere și pentru completare!🙂 Sunt sigur că informațiile pe care le-ai subliniat vor fi de mare folos celor care vor să obțină statutul de Manager Bun, mai ales dacă se face școală pe bune🙂

      Cînd informațiile sunt multe iar timpul scurt, e clar că ai nevoie de de niște îndrumători!

      Să-ți faci o zi frumoasă și să mai aduci completări ori de cîte ori simti nevoia!

      Mulțumesc și mult succes!

      Cu drag,
      Ion

  2. O intrebare foarte bine punctata!Din punctul meu de vedere un bun manager ar trebui in primul rand sa isi cunoasca propriile atuuri, sa comunice eficient si cu eficienta si nu in ultimul rand sa poata sa fie capabil sa aduca la suprafata competentele cele mai bune ale fiecarei persoane din jurul sau. In acelasi timp consider ca dezvoltarea personala trebuie sa continue pentru a putea transmite infomatii reale si la timp celor cu care interactionezi. Sa lucreze cu obiective SMART si sa fie carismatic. Sunt de lucrat la multe aspecte..am cautat sa punctez doar ceea ce e important pentru mine in momentul de fata!

    succes!

    • Subscriu la cele scrise de dumneavoastră și vă mulțumesc frumos pentru această completare! Într-adevăr, capacitatea de “semăna” entuziasm printre membrii echipei și aceea de a scoate la suprafață tot ceea ce aceștia au mai bun, reprezintă unele dintre atuurile deosebit de importante ale unui bun manager.

      Succes și dumneavoastră!

      Cu drag,
      Ion

Părerea ta contează

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s