De ce Trainer, Speaker & Coach?

De ce Trainer, Speaker & Coach ?

20130523-003611.jpg

Nu am știut dintotdeauna că vreau să fiu Trainer. Lipsa unui îndrumator în carieră m-a făcut să fiu tare debusolat și să îmi petrec o bună parte din viață în licee, facultați și locuri de munca în care nu mă regăseam mai deloc, pentru că nu mi se permitea să îmi pun în valoare o mare parte din calitățile pe care consider că le am.

Sunt sigur că știi și tu cît de frustrant este să fii bun la ceva, iar la job acel lucru să nu prezinte nicio importanță. Totusi, partea plină a paharului este aceea că mergînd mereu din lac în puț și din puț în lac am înțeles de ce mă aflam unde mă aflam și m-am hotărît să-i ajut pe cei care se regăsesc într-o situație similară să înțeleagă ce se întîmplă cu ei și să depășească aceste momente critice.

De ce oratorie?

Pentru că la Facultatea de Filosofie ideile tale nu valoarează nimic dacă nu ai un mod eficient de a le prezenta. Învățînd să mă exprim în public am aflat că mă simt foarte bine în fața oamenilor și sunt extrem de împlinit atunci cînd știu că am posibilitatea să-i ajut.

De ce vînzări?

Vrînd, nevrînd, cariera în vînzări mi-am început-o foarte timpuriu. Chiar de pe vremea în care abia știam să număr. Asta pentru că în 1994 părinții mei s-au retras la țară unde cultivau și comercializau legume, fructe și concentrate pentru animale.

De la tatăl meu am învățat că pentru a avea succes în vînzări (și în viață) trebuie să-ți respecți clientul. “Tu nu trebuie să vinzi doar astăzi. Și săptămînă viitoare trebuie să venim, și cealaltă și dacă oamenii nu sunt mulțumiți de ceea ce le oferi astăzi, nu doar că nu vor mai cumpăra, dar le vor spune și altora – să nu cumva să cumpărați de la ăia!”

Cu toate acestea, primul job în vînzări la Triumf Trust l-am avut în perioada 2006-2008. În facultate am lucrat cîteva luni pentru centrul Medical Unirea (agent call center), apoi pentru o companie de imobiliare (agent telesales), și ultimul job, dar nu cel din urmă, tot din perioada facultății a fost la Citibank (Junior Sales). Odată cu terminarea studiilor m-am angajat la iStyle Cotroceni (Apple Sales Professional) și pentru că sunt pasionat de vînzări, comunicare nonverbală și oratorie, cele din urmă fiind componente nelipsite din bagajul unui bun vînzător, în paralel cu facultatea am dezvoltat un grup de Training “Vorbăreții” pe care, în cele din urmă l-am transformat în FocusSpeak Academy.

De ce comunicare nonverbală?

Pentru că mereu vroiam să aflu ce e în mintea interlocutorului. Fie că era vorba de o fată pe care o plăceam sau de un om de afaceri cu care trebuia să port o negociere, trebuia să știu ce gîndește despre mine.

Cu timpul am observat că toate aceste lucruri: oratoria, comunicarea nonverbală și vînzările se completează reciproc și, atunci cînd sunt manevrate cu iscusință dau rezultate remarcabile.

Ce mă recomandă?

ACREDITĂRI

Formator acreditat CNFPA cod COR 242401

CURSURI VÎNZĂRI

Am urmat 56 de cursuri în cadrul Apple Sales Training devenind primul Apple Sales Professional din România în anul 2012 și am avut astfel posibilitatea de a afla ce fac maeștrii din vînzări pentru a obține rezultate remarcabile.

Am urmărit cu atenție și cele 52 de materiale video de vînzare ale lui Zig Ziglar și am achiziționat și un set întreg de materiale audio ale acestuia pentru a învăța de la un profesionist al vînzărilor cum se construiește o carieră în vînzări.

De asemenea, am urmat și cursul de vînzări elaborat de Sandra Sam Black și revizuit de Citibank România.

CURSURI PUBLIC SPEAKING

Am urmat cele 52 de lecții ale lui Craig Valentine (Toastmasters mondial în anul 1999) ” Keep your audience on the edge of their seats” și am aflat cum pot să mîn la acțiune grupuri mari de oameni prin intermediul prezentărilor.

De asemenea, am urmat cursul de Public Speaking al lui Dale Carnegie “Stand and Deliver” reușind astfel să asimilez și mai mult tehnicile de comunicare și negociere.

Am participat la evenimentul organizat de ASCIG “Oratorica” unde am cunoscut și colaborat cu oameni din domeniul comunicării nonverbale, al persuasiunii și al oratoriei.

COMUNICARE NONVERBALĂ

În acest domeniu am la activ zeci de cărți studiate. Autori (Charles Darwin, Paul Eakman, Allan Pease, Kevin Hogan, Joe Navarro, Joseph Messinger). Sute de ore de vizionare a materialelor video ale unora dintre cei mai sus menționați și mii de ore de observație a comunicării dintre oameni în locuri publice precum stații de metrou, cafenele, baruri, supermarketuri, parcuri, etc.

Oricare ar fi alegerea ta în carieră, eu îți urez mult succes și te aștept oricînd pe acest blog!

Cu drag,
Ion

20130524-152135.jpg

Părerea ta contează

