Cum te ajută contul de Facebook să obții jobul visat

În zilele noastre, recrutorii nu se limitează la a afla lucruri despre tine citindu-ți CV-ul. Ei fac un pas mai departe și ajung la blogul tău, la contul de LinkedIn și la cel de Facebook.

Imaginează-ți acum ce impresie trebuie să-și facă un recrutor, citind într-un CV doar cuvinte optimiste (proactiv, cooperant, vizionar, sociabil, etc) pentru ca mai apoi, pe contul de Facebook al persoanei respective să găsească postate mesaje cu ”În țara asta nimic nu se poate face”, ”rromâni sunt cea mai de …nație”, ”În viața asta reușești doar dacă ești lingău”.

Nu una bună, nu-i așa?

Multă lume îmi spune ”Ion, contul meu de Facebook și blogul personal reprezintă viața mea personală, că doar de aceea le zice personale.”

”Eu te înțeleg perfect și dacă ceilalți nu ar vedea ce postezi, și dacă recrutorii nu ar lua decizii cu privire la ceea ce găsesc acolo, nu ți-aș spune toate aceste lucruri. Așa că gîndește-te puțin, consideri cu adevărat că manifestările virtuale întră în categoria, viață personală sau intră în categoria, viață socială?”

Hai să vedem acum, cum te poți folosi de contul de Facebook pentru a obține jobul visat.

  1. Promovează-te prin conținut.

În perioada facultății foloseam contul de facebook pentru a arăta lumii cît de interesant sunt. Totul era despre mine. ”Ce părere am eu despre mine, ce spun alții despre mine, destul am vorbit despre mine, ia spune-mi, ce părere ai despre mine?” Credeam că în viața asta poți să reușești doar dacă te gîndești la tine. Prin urmare, nu ofeream atenție nimănui, nu eram interesat de părerile nimănui, pentru că evident, mă consideram a fi burucul pămîntului.

Ei bine, acesta nu este un conținut de calitate. Acest lucru reflectă o slăbiciune a noastră. ”Dorința de a fi interesanți”. Sunt oameni care cred și astăzi că pot să lase o excelentă impresie dacă își înșiră decorațiile în mod ostentativ în public.

Pentru aceștia am o replică din Biblie ”Smerește-te și vei fi înălțat”. Și o scriu aici pentru că știu prin cîte situații neplăcute am trecut, atunci cînd am încercat să mă înalț singur.

”Bine, bine, și dacă totuși sunt un profesionist și vreau ca lumea să știe asta, de ce nu mi-aș putea umple Facebook-ul cu decorații?”

”Deși tu ai cele mai bune intenții, te plasezi dintr-o dată deasupra celorlalți, acolo unde nu e cazul. Iar acest lucru lasă o impresie neplăcută în majoritatea situaților pentru cei care îți vizualizează profilul. Și în plus, ca să citez un fost profesor din facultate ”Facekook-ul e for fun”. Dacă vrei să te înalți undeva, înalță-te pe LinkedIn. Acolo ți se oferă posibilitatea de a îți face un CV complet și acolo chiar e cazul, pentru că e o comunitate a profesioniștilor. Niciodată nu știi de unde apare oportunitatea.”

Atunci cînd promovezi conținut, dacă este propriu, așa cum e acest articol, pune-ți întrebarea ”Este acest articol de folos celor care îl citesc?” Acesta este lucrul la care ne îndrumă Horea Mihai Bădău în cartea sa, pe care îți recomand să o treci în revistă pentru a înțelege mai multe despre construirea brandului personal – Tehnici de comunicare în social media. Dacă răspunsul este NU, atunci nu-l posta. Dacă nu aduce cititorilor niciun beneficiu, în mod sigur nu-ți va aduce nici ție, pentru că ”Poți să obții tot ceea ce vrei în viață, dacă ajuți suficiente persoane să obțină ceea ce vor” – Zig Ziglar.

În concluzie, promovează pe Facebook lucruri care sunt utile celor din jur, pentru că în felul acesta vei avea din ce în ce mai mulți prieteni, și nici nu știi cînd te poți trezi că unii dintre aceștia s-ar putea transforma în potențiali angajatori, colaboratori sau clienți, și de ce nu, prieteni apropiați.

  1. Construiește-ți relații.

Tot în cartea lui Horea Mihai Bădău, am aflat că ”un utilizator mediu de Facebook are în medie 130 de prieteni, ceea ce înseamnă că atunci cînd el îți dă like, coment sau share la conținut, este posibil ca alte 130 de persoane să vadă ceea ce ai postat.”

Dacă sunt interesate și le place persoana ta îți pot cere prietenia și astfel sfera ta cu conținut e posibil să se extindă peste alte 130 de persoane. Și acum gîndește-te că acest lucru se poate întîmpla plecînd de la o singură persoană. Dar cum or sta lucrurile atunci cînd ai 500 de prieteni, dar 1000, dat 5000? Îți imaginezi cît de repede pot circula informațiile pe care le promovezi.

Evident, ele circulă numai și numai dacă sunt despre ei.

Știi care e singurul lucru de care îmi pare rău? Acela că am învățat lecția asta atît de tîrziu.

Nu face și tu greșeala mea, ci gîndește-te mereu la ce poți face pentru ceilalți, e singurul mod prin care poți reuși.

P.S. nu e interesant că filosofia multora e ”Să nu ai încredere în nimeni și să te gîndești mereu la tine”? în condițiile în care cu adevărat poți reuși în viață atunci cînd te gîndești la ceilalți?

Cum așa?

Iată, Stive Jobs n-a vrut un computer pentru el, a vrut pentru toata lumea. Ideea de Facebook nu a reușit pentru că Zuckerberg s-a gîndit ”mie ce-mi iese?” ci pentru că Facebook-ul este pentru toată lumea. Ford nu a construit un automobil pentru el, ci pentru toată lumea.

Gîndește-te mereù la ceilalți și contul tău de Facebook va reflecta asta!

Mult succes!

Cu drag,
Ion

20130524-154234.jpg

2 thoughts on “Cum te ajută contul de Facebook să obții jobul visat

  1. Pingback: Cît valorează brandul personal în viața ta personală și profesională? | focusspeak

  2. Pingback: Cît valorează Brandul Personal pentru voi? | Marian Dumitru

Părerea ta contează

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s