Cum te poate ajuta blogul să obții jobul mult visat

La un moment dat un prieten de-al meu extrem de pasionat de produsele IT, a aplicat pentru un job de consultant vînzări pentru o firmă ale cărei produse le adula. ”Au fost 832 de candidați, îți dai seama?” Mă întreba el din dorința de a scoate în evidență faptul că a ajuns în faza finală a interviului unde recrutorul trebuia să facă alegerea decisivă. El sau cealaltă persoană.

”Să vezi, ne-a chemat pe amîndoi în birou și ne-a întrebat”

”Pe care dintre voi să îl aleg, pentru că amîndoi îmi păreți a fi foarte buni în ceea ce faceți”

”Știi ce s-a întîmplat? Celălalt a zis, poate că v-ar fi de folos dacă ați vorbi cu persoanele care ne recomandă. Am pus în CV vreo cinci numere de telefon ale unor oameni care pot să vă spună despre mine doar lucruri minunate”

”Hm, o idee foarte bună” a zis recrutorul.

”Omule, pe moment am înlemnit, eu nu aveam nicio recomandare în CV și mă posomorîsem la față”

”Cristi, pe tine cine te poate recomanda? M-a întrebat tipa”

”Timp de vreo 30 de secunde am privit fix încercînd să-mi dau seama la cine aș putea apela pentru un asemenea favor și ce crezi că mi-a venit în minte? Blogul personal.”

”Efortul pe care îl depun de trei ani de zile pentru a oferi informații utile și asistență pasionaților de IT pe blogul personal, acesta este lucrul care mă recomandă pe mine.”

”Putem să aruncăm un ochi pe blogul tău?”

”Sigur că da”

Ce a urmat, avînd în vedere că avea în fața nasului o mare lucrare bine pusă la punct de către prietenul meu Cristi? E ușor de prevăzut. El a obținut jobul și a renunțat la a scrie pe blogul personal pentru că i s-a propus să își mute activitatea pe site-ul firmei respective.

După cum vezi, brandul personal poate fi cel care spune ultimul cuvînt într-un proces de selecție.

Asta înseamnă că dacă nu ai blog nu ai sanse de angajare? Nicidecum, înseamnă doar că atunci cînd pasiunea ta se completează cu caracteristicile jobului, a ține un blog care să demonstreze cît de implicat ești în ceea ce faci reprezintă asul din mînecă.

Și cred că ți-ar plăcea să afli că multor persoane care au scris pe blog doar din plăcere și nu pentru a avea cît mai mulți vizitatori unici li s-a propus să cîștige bani din ceea ce fac. Practic, chiar și munca din plăcere poate să îți aducă bani.

Bun, ar zice unii, dar eu nu știu să scriu, fac greșeli, și am un mod intortochiat de a mă exprima. Nu cred că cineva ar citi ceea ce scriu și nu stiu dacă aș crea o bună impresie cu un blog.

Stai liniștit. Lucrurile astea se învață în timp. Și eu dacă aș mai avea active blogurile de acum trei sau cinci ani cred că mi-aș da cu capul de birou cînd aș observa cu mintea de acum felul de a scrie de atunci. Nu sunt perfect nici acum și știu că scriind cît de des pot devin puțin mai bun în fiecare zi. Apoi, dacă ai despre ce să scrii sunt sigur că vei fi apreciat pentru că deși se spune că piața e plină de bloguri, sunt foarte multe domenii neacoperite și foarte multe informații de negăsit.

Spre exemplu, eu am scris acest articol tocmai pentru că deși e plin de bloguri, nimeni nu-mi spune care e importanța deținerii unui blog. Practic, oamenii nu știu de ce e bine să aibă un blog, nu înțeleg ce au de cîștigat scriind despre ceea ce îi pasionează. Și dacă dai cu search pe google ”de ce să-mi fac blog?” vei gasi articole cu ”de ce să nu-mi fac blog” și alte asemenea sfaturi care te trimit la culcare.

Prin urmare, blogul reprezintă o carte de vizită în fața potențialului angajator, în fața potențialilor colaboratori și în fața potențialelor relații pe care le poți dezvolta cu oameni din toate colțurile țării sau chiar ale lumii.

Tu consideri blogul ca fiind util în obținerea unui job sau îl vezi doar ca pe un jurnal semi intim care nu are de a face cu viața ta profesională?

4 thoughts on “Cum te poate ajuta blogul să obții jobul mult visat

  1. Reblogged this on Romani din Romania and commented:
    La un moment dat un prieten de-al meu extrem de pasionat de produsele IT, a aplicat pentru un job de consultant vînzări pentru o firmă ale cărei produse le adula. ”Au fost 832 de candidați, îți dai seama?” Mă întreba el din dorința de a scoate în evidență faptul că a ajuns în faza finală a interviului unde recrutorul trebuia să facă alegerea decisivă. El sau cealaltă persoană.

    ”Să vezi, ne-a chemat pe amîndoi în birou și ne-a întrebat”

    ”Pe care dintre voi să îl aleg, pentru că amîndoi îmi păreți a fi foarte buni în ceea ce faceți”

    ”Știi ce s-a întîmplat? Celălalt a zis, poate că v-ar fi de folos dacă ați vorbi cu persoanele care ne recomandă. Am pus în CV vreo cinci numere de telefon ale unor oameni care pot să vă spună despre mine doar lucruri minunate”

    ”Hm, o idee foarte bună” a zis recrutorul.

    ”Omule, pe moment am înlemnit, eu nu aveam nicio recomandare în CV și mă posomorîsem la față”

    ”Cristi, pe tine cine te poate recomanda? M-a întrebat tipa”

    ”Timp de vreo 30 de secunde am privit fix încercînd să-mi dau seama la cine aș putea apela pentru un asemenea favor și ce crezi că mi-a venit în minte? Blogul personal.”

    ”Efortul pe care îl depun de trei ani de zile pentru a oferi informații utile și asistență pasionaților de IT pe blogul personal, acesta este lucrul care mă recomandă pe mine.”

    ”Putem să aruncăm un ochi pe blogul tău?”

    ”Sigur că da”

    Ce a urmat, avînd în vedere că avea în fața nasului o mare lucrare bine pusă la punct de către prietenul meu Cristi? E ușor de prevăzut. El a obținut jobul și a renunțat la a scrie pe blogul personal pentru că i s-a propus să își mute activitatea pe site-ul firmei respective.

    După cum vezi, brandul personal poate fi cel care spune ultimul cuvînt într-un proces de selecție.

    Asta înseamnă că dacă nu ai blog nu ai sanse de angajare? Nicidecum, înseamnă doar că atunci cînd pasiunea ta se completează cu caracteristicile jobului, a ține un blog care să demonstreze cît de implicat ești în ceea ce faci reprezintă asul din mînecă.

    Și cred că ți-ar plăcea să afli că multor persoane care au scris pe blog doar din plăcere și nu pentru a avea cît mai mulți vizitatori unici li s-a propus să cîștige bani din ceea ce fac. Practic, chiar și munca din plăcere poate să îți aducă bani.

    Bun, ar zice unii, dar eu nu știu să scriu, fac greșeli, și am un mod intortochiat de a mă exprima. Nu cred că cineva ar citi ceea ce scriu și nu stiu dacă aș crea o bună impresie cu un blog.

    Stai liniștit. Lucrurile astea se învață în timp. Și eu dacă aș mai avea active blogurile de acum trei sau cinci ani cred că mi-aș da cu capul de birou cînd aș observa cu mintea de acum felul de a scrie de atunci. Nu sunt perfect nici acum și știu că scriind cît de des pot devin puțin mai bun în fiecare zi. Apoi, dacă ai despre ce să scrii sunt sigur că vei fi apreciat pentru că deși se spune că piața e plină de bloguri, sunt foarte multe domenii neacoperite și foarte multe informații de negăsit.

    Spre exemplu, eu am scris acest articol tocmai pentru că deși e plin de bloguri, nimeni nu-mi spune care e importanța deținerii unui blog. Practic, oamenii nu știu de ce e bine să aibă un blog, nu înțeleg ce au de cîștigat scriind despre ceea ce îi pasionează. Și dacă dai cu search pe google ”de ce să-mi fac blog?” vei gasi articole cu ”de ce să nu-mi fac blog” și alte asemenea sfaturi care te trimit la culcare.

    Prin urmare, blogul reprezintă o carte de vizită în fața potențialului angajator, în fața potențialilor colaboratori și în fața potențialelor relații pe care le poți dezvolta cu oameni din toate colțurile țării sau chiar ale lumii.

    Tu consideri blogul ca fiind util în obținerea unui job sau îl vezi doar ca pe un jurnal semi intim care nu are de a face cu viața ta profesională?

  2. Pingback: Cum să-ți pui în valoare competențele cu ajutorul LinkedIn, pentru a obține jobul mult visat | focusspeak

  3. Pingback: Cît valorează brandul personal în viața ta personală și profesională? | focusspeak

  4. Pingback: Cum să-ți pui în valoare competențele cu ajutorul LinkedIn, pentru a obține jobul mult visat | Ion Bosioc

Părerea ta contează

