Așteptări

Cuvîntul de astăzi este: AȘTEPTĂRI. Urmează să te ridici în picioare în fața oamenilor să le vorbești despre ceva anume. Ei te țintuiesc cu ochii, avînd anumite așteptări de la tine. Tu, însă, ce așteptări ai?

Dacă faci parte din grupul acelor persoane care au așteptat toată viața să iasă în lumina reflectoarelor și să arate lumii cît de interesante sînt,  cu siguranță că ești o persoană care merită într-adevăr sa fie ascultată și  deci, am cîteva sfaturi pentru tine.

Vestea bună este că și publicul tău este dornic să te asculte, este gata să te placă, dar în același timp vrea ca tu să îl cîștigi de partea ta. Oamenii din sală sînt deschiși, pentru că altfel nu ar mai fi acolo. Însă, fiindcă și ei au anumite așteptări, vor să le dovedești că a meritat efortul de a-și petrece timpul cu tine, că a fost de fapt un privilegiu. Deci nu te baza pe bunăvoința ascultătorilor, ci dă tot ce ai mai bun!

Tot ce e mai bun în prezentarea sau discursul tău, paradoxal, trebuie să fie  despre ei, nu despre tine. E un fapt știut că subiectul preferat al unui om din public este el însuși! De aceea, selectează cu mare atenție mesajul pe care vrei să-l transmiți și felul în care faci acest lucru. Mai mult, folosește cît de puțin posibil cuvinte ca „eu” și „mie” , înlocuindu-le cu „tu” și „ție”. Observînd că este în interesul propriu să facă astfel, fiecare persoană din sală va fi mai motivată să-ți acorde atenție. Cu alte cuvinte, echilibrează dorința ta de afirmare cu interesul față de sine al publicului.

Nu în ultimul rînd, deși are la bază aceeași așteptare de a te face faimos, discursul tău poate lua două direcții: să arăți cine sau ce ești, respectiv să arăți cine sau ce NU ești. Dacă pentru speaker-ii care se încadrează în prima categorie este suficient ce am menționat deja, pentru cei care se încadrează în cea de-a doua, trebuie să mai spun un lucru. Preocupat să nu fii plictisitor, să nu te bîlbîi, să nu uiți ce ai de spus, să nu depășești timpul alocat, să nu…, vei construi, fără să-ți dai seama, un discurs plin de negații. Urmarea acestui fapt este că publicul tău va primi multe „nu”-uri care se vor întoarce împotriva ta. În loc să-i faci pe cei din sală să te placă (aceasta era așteptarea ta), vei obține un feedback negativ.

În concluzie, reține că, pentru a te ridica la așteptările tale și, prin urmare, pentru a deveni faimos, trebuie să arăți publicului că meriți acest lucru, că prin discursul tău îl ajuți și că îi transmiți lucruri pozitive!

Mult succes!