Publicul

Cuvîntul de astăzi este: PUBLICUL.  Dacă pînă acum am dat mici sfaturi despre ce să facă sau nu un bun speaker, de data asta am să-ți ofer un pont despre ce să facă publicul tău pentru ca tu să ai o prezentare reușită. Da, publicul este cel care trebuie să facă ceva, pentru că, în orice proces există cel puțin două părți care interacționează pentru a ajunge la rezultatul scontat. Așadar, pune-l la treabă!

Cum faci acest lucru? În primul rînd trebuie să aduci publicul de partea ta. Trebuie să îl transformi într-un adevărat grup de fani care aprobă ce spui. Numai că acest lucru nu e suficient. Reține că principalul tău scop este să îi lași pe oamenii din fața ta cu un cîștig, cu ceva ce pot lua acasă, în mintea și sufletul lor. Așadar, știind că ei trebuie să rămînă cu ceva de la tine, cu mesajul de transmis, tu, cel care ține discursul, ai sarcina de a-l extrage din propria minte  și de a-l „implementa” în mintea lor.

Acum urmează partea ce mai importantă. Gîndește-te la situațiile în care primeai un sfat ori cineva voia să te învețe ceva. Uneori nu erai de acord, nu înțelegeai exact ce vrea persoana respectivă să îți transmită și asta pentru că informațiile acesteia nu treceau prin propriul tău filtru. Erau informații la care nu te gîndiseși înainte și pe care le simțeai străine, pentru ca mai tîrziu să te surprinzi avînd același lucru în minte. Exact același lucru, cu diferența că venea de la tine. În momentul acela îi aprobai pe cei care te sfătuiseră în trecut astfel.

Exact așa se întîmplă și cu publicul tău. Cheia este să faci PUBLICUL să gîndească și să rostească mesajul tău ca și cum ar veni de fapt de la fiecare dintre oamenii care îl formează. Cu siguranță ai avut profesori care, pentru a aduce puțin dinamism în clasă, rosteau o parte a propoziției și invitau clasa să descopere cealaltă parte și să o rostească. Această metodă, fără să fie o descoperire de ultimă oră, este foarte eficientă în a ajuta oamenii din public să treacă prin propriul filtru mesajul respectiv și să-l rețină, fiind metoda de a implementa mesajul tău în mintea lor. Asta pentru că atunci cînd o persoană trebuie să găsească partea lipsă din propoziție depune un efort cognitiv, gîndește, face presupuneri, analizează și în urma acestor procese, cu certitudine va reține lucrul respectiv, considerîndu-l o descoperire proprie.

Procedînd astfel, vei avea parte de un public implicat și receptiv, ce va pleca de la prezentarea ta mîndru și gata să pună în aplicare lucrurile pe care l-ai ajutat să le descopere.