Îmbogățire

Cuvîntul de astăzi este ÎMBOGĂȚIRE. Există trei mari tipuri de oameni cu tot atîtea feluri de a fi bogat. Ceea ce e interesant este că te poți și tu îmbogăți, ba chiar foarte repede, urmînd cîțiva pași simpli pe care am să îi prezint mai jos.

Pentru noi, membrii comunității FocusSpeak, cuvîntul îmbogățire are de-a face în mod direct cu felul în care vorbim și, implicit, cu felul în care ascultăm ceea ce ni se spune. Concret, există trei tipuri principale de oameni:

  1. Vizuali – Persoanele care sunt vizuale folosesc exprimări de genul: „Nu arată prea bine”, „Situația e tulbure/limpede”, „Acum văd ce ai vrut să-mi spui”, „Hai să schimbăm culoarea discuției” .
  2. Auditivi – Cei auditivi vor spune: „Nu-mi sună bine”, „Lucrurile s-au potrivit la țanc”, „Și atunci – Bang!”, „Suntem pe aceeași lungime de undă”.
  3. Kinestezici – Persoanele kinestezice vor avea remarci care vă vor duce cu gîndul la trăiri, stări, sentimente și simțuri: „Nu miroase a bine”, „Am primit vestea ca un pumnal în inimă”, „Simțeam că mă sufoc”, „Sunt mișcat de ceea ce mi-ați spus”.

Asta înseamnă că ei, pe lîngă faptul că au un limbaj „îmbogățit” cu astfel de expresii, sunt receptivi  la mesaje  care sunt încadrate tot în același tipar. Așadar, dacă vrei să obții ascultare și aprobare din partea celor cu care comunici trebuie, în primul rînd, să fii atent la felul „bogăției” limbajului lor și, în al doilea rînd, să strecori în discursul tău replici asemănătoare.

În situația în care este vorba despre un dialog oral, ești avantajat de faptul că poți să descoperi pe loc ce tip de „bogăție” afișează limbajul interlocutorului tău și astfel poți să te adaptezi imediat. Lucrurile stau altfel dacă trebuie să trimiți un e-mail. În acest caz, dacă este vorba despre o persoană cu care nu ai mai discutat înainte, va trebui să fii prevăzător și să-ți îmbogățești textul cu exprimări specifice fiecărui tip: vizual, auditiv, kinestezic. În acest mod, te asiguri că nu ratezi nici un canal din cele trei care poate să-ți deschidă calea succesului.

Acum că ai aflat cum te poți și tu la rîndul tău „îmbogăți”, nu-mi rămîne decît să-ți urez succes!